Semnificațiile nunții creștinești

0
71

Ce simbolizează florile, lumânările albe, podoabele și tinerele fecioare care însoțesc mireasa la biserică, precum și vinul și pâinea din care  gustă mirii la cununie?

nuntaCei doi miri, care au biruit patimile firii și s-au apropiat feciori la cununie în fața Sfântului Altar, sunt asemenea cu doi împărați care vin să fie încununați de Dumnezeu și de Biserică.

De aceea se cunună în fața Altarului cu Evanghelia și Sfânta Cruce așezată înaintea lor.

De aceea, atât îmbrăcămintea lor albă, neîntinată, cât și florile, lumânările albe, coroanele, cântările și slujba în sine, dau un caracter de sărbătoare și bucurie la nunta neprihănită a celor doi tineri credincioși, curați și biruitori ai ispitelor tinereții.

Pâinea dulce înmuiată în vin, din care gustă mirii, simbolizează viața de familie, care este întotdeauna amestecată cu dulce și cu amar, cu bucurii și necazuri, iar bomboanele și, în unele părți, pâinea care se împarte la participanți, simbolizează solidaritatea tuturor credincioșilor cu tinerii căsătoriți, pe care sunt datori să-i ajute și de care să fie alături în toate necazurile și ispitele vieții de familie.

Este canonic să aibă mirii mai mulți nași de cununie?

Este oprit de Sfintele Canoane să se facă cununia religioasă cu mai mulți nași, ca nu cumva fiii nașilor, care devin rude spirituale între ei, să se căsătorească, neștiind că sunt opriți de Biserică.

În mod canonic, cei doi miri trebuie să aibă un singur rând de nași, ca și la botez, care devin părinții spirituali ai mirilor pentru toată viața și care vor da răspuns în Fața Lui Hristos pentru finii lor.

Se poate săvârși Cununia religioasă la mănăstiri?

În mod canonic este interzisă săvârșirea Cununiei religioase la mănăstiri, întrucât călugării și-au închinat viața lui Dumnezeu și au renunțat definitive la nuntă.

„Ieromonahul, adică preotul călugăr, nuntă nu săvârșește, adică nu binecuvintează,căci aceasta este fărădelege. Pe unul ca acela îl canonisesc dumnezeieștii Părinți cu lipsa preoției lui” (Pravila lui Matei Basarab, 121, 135).

„Călăuză ortodoxă în familie și socoetate” de Arhim. Ioanichie Bălan

Jurnal Spiritual [fbshare type=”button”] [google_plusone size=”standard” annotation=”none” language=”English (UK)”]        [fblike style=”standard” showfaces=”false” width=”450″ verb=”like” font=”arial”]

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here